Medewerkers aan het woord

Joost:

Ik ben Joost, ik ben 44 jaar oud en heb in 1996  de opleiding Commercieel Ingenieur elektrotechniek succesvol afgerond. Sinds 2006 werk ik bij Batenburg Energietechniek (v/h Seher),  ik werkte toendertijd bij een zusterbedrijf en ben via een gezamenlijke beurs  in contact gekomen met het bedrijf. Het klikte meteen met de mensen, de producten en niet onbelangrijk met de klanten. Tot de dag van vandaag heb ik nog steeds geen spijt van de overstap.

Ik ben begonnen als accountmanager voor  industriële klanten zoals Shell, BP, Dow en daarnaast  de grote aannemers. Inmiddels ben ik accountmananger en verantwoordelijk voor één van de drie grote netwerkbedrijven. 

 

Daadkracht tonen en verantwoordelijkheid nemen

De functie accountmanager is een zeer breed begrip, je bent uiteraard eind verantwoordelijk voor het reilen en zeilen bij je klant maar ook voor een stuk ontwikkeling van de producten. Dit doen we samen met de leveranciers, of beter gezegd met de partners. Dit betekent dat je van het begin tot het eind betrokken bent bij het ontwikkelen van nieuwe producten, facetten hiervan zijn; vervaardigen van prototypes, testen bij de klant, typetesten in een laboratorium, samenstelling van het eind product en het  maken van montage instructies. Als het product uiteindelijk klaar is dan moeten de gebruikers, vaak de monteurs,  getraind worden in het monteren van onze oplossing.

 

Haal het beste uit jezelf naar boven

Je bent betrokken en verantwoordelijk voor het hele traject en dat maakt het nu juist zo mooi om bij Batenburg Energietechniek te werken. Je baan heeft verantwoording, en biedt volop uitdagingen om  iedere keer weer  het beste uit jezelf te halen.

 

 

Patrick:

In mijn werk als technisch commercieel medewerker binnendienst werk in nauw samen met mijn collega’s in de binnen- en buitendienst om aanvragen en opdrachten van klanten zo goed mogelijk te behandelen. Ik heb tijdens mijn MBO opleiding Elektrotechniek mijn afstudeerstage bij Batenburg Energietechniek (v/h Seher) mogen doen en tijdens mijn stage werd mij duidelijk dat ik na mijn afstuderen een baan aangeboden zou krijgen. Sinds 1 september 2009 ben ik in dienst en ben ik inmiddels als 26 jarige bijna 5 jaar werkzaam in mijn functie. Iedere dag komt er wel weer wat nieuws op mijn pad.

 

Snel schakelen en pro-actief handelen

De klant verwacht dat je meedenkt, dat betekent dat je goed bekend moet zijn met de producten en toepassingen en aanverwante artikelen.  Doorvragen om zo de klant een passende oplossing te bieden voor zijn vraagstuk. In overleg met Inkoop stem je leveringscondities af. Ook voer je overleg met de accountmanagers. Je werkt samen als team en maakt gebruik van elkaars kennis. Op deze manier zijn wij in staat de juiste maatwerk oplossing aan te bieden. Er komt veel op je bordje, dus dat betekent snel kunnen schakelen en niet aarzelen een collega te raadplegen.

 

Samen leren

Ik leer veel van mijn collega’s. Product trainingen bij leveranciers volgen, zorgt voor nog meer kennis. Wil je jezelf verder ontwikkelen dan kan je ook een persoonlijk ontwikkelingsplan samen met je leidinggevende opstellen. Voor mij zijn er nog voldoende uitdagingen, wie weet waag ik over een paar jaar wel de sprong naar accountmanager.