Railinfra
Energiedistributie en veiligheid is onze focus binnen de railinfra. Toepassing vinden we in metro, tram, light rail, heavy rail en trolly bus. De producten zien we geplaatst in de bovenleiding, portaal, onderbouw, het onderstation als ook in rolling stock.
De baan
Langs de baan wordt ons gecertificeerde Cembre rail contact-systeem toepast in zowel de energievoorziening als het seinwezen. Het systeem omvat de innovatieve railcontacten, speciale kabelschoenen (al dan niet met aansluitkabels) als ook alle benodigde montage gereedschappen. Met onze partners voor opleiding en certificering dragen we zorg voor een 24/7 duurzame verbinding in de meest extreme omstandigheden.
Bovenleiding
Ons TENSOREX C+- afspansysteem, hang- en draagverbindingen, isolatoren en doorslagveiligheden ziet u gemonteerd in de bestaande bovenleiding van trein, tram, en trollybus. Voor veilig werken worden onze aardings- en kortsluitgarnituren gebruikt, uiteraard na eerst veilig te zijn gesteld met de ons bekende spanningtester voor AC of DC.
Onderstation
In het onderstations ziet u onze tractietransformatoren en middenspanningschakelaars die zijn aangesloten met de vertrouwde kabeleindsluitingen voor in Light en Heavy rail toepassing en aan de laagspanningszijde met de 2DIREKT techniek. Voor uw veiligheid wordt er gewerkt met de spanningtesters, fasevergelijkers en aardings-kortsluitgarnituren voor midden- en laagspanning.
Onze focus
De buitendienststelling is het werkbaar moment binnen een kort tijdvak. De aannemer als opdrachtgever staan hierbij onder enorme tijdsdruk, veiligheid en betrouwbaarheid staan voorop. Batenburg Energietechniek draagt bij om de werkuitvoering eenvoudig en betrouwbaard door toepassing van onze producten, te maken.
Om bestellingen en informatievoorziening eenvoudiger te maken is onze Batenburg Energietechniek RAILINFRA APP (beschikbaar voor Android en Apple).
Meer informatie?
Frank Plukker
Accountmanager